Felnőtt tartalom!
Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 évesA belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Oblivion, 2013, R.: Joseph Kosinski, Sz.: Tom Cruise, Morgan Freeman, Olga Kurylenko, Andrea Riseborough
2013 a sci-fi éve. A Tron: Örökség rendezőjének jóvoltából most már nyakig benne is vagyunk.
2017-ben a dögökként emlegetett ellenséges idegen lények felrobbantották a Holdat, és megtámadták a Földet. Az emberiség ugyan megnyerte a háborút ellenük, de 2077-re mégis elmenekült, csak néhány karbantartó maradt itt. Ebben a munkakörben dolgozik Jack (Tom Cruise) is, aki rutinszerű őrjáratai közben különös emberekkel találkozik.
Belecsaptunk a lecsóba, ugyanis a Feledés sci-fi a javából: van benne tudományos fantasztikum, posztapokaliptikus jövőkép és sok misztikum. Ez utóbbi a cselekmény gerince, a főhős nem érti, hogy mi történik körülötte, a nézővel együtt próbálja megfejteni a rejtélyt. Nagyon baszkurálja az agyunkat, hogy mi lehet a turpisság, menet közben azért tudatosul bennünk, hogy mikor fog kiderülni, és az odáig vezető út az, ami a film esszenciáját képezi. Sajnos azonban ezen a téren van néhány buktató is.
Joseph Kosinski a saját történetét vihette vászonra, amiben olyan elemeket használt fel, amik segítségünkre lehetnek a fordulatok előre kitalálásában, így a rendező saját akaratán kívül, de segít nekünk, ezáltal viszont csökken az izgalmi faktor. Ezek az elemek pedig nem mások, mint korábbi klasszikus és majdnem klasszikus sci-fik kulcsmomentumainak felhasználása. Értem én hogy a direktor úr rajongója az adott filmeknek, hiszen látható, hogy tisztelettel nyúlt hozzájuk, de ezzel saját filmje eredetiségét áldozta fel. Mindazonáltal érdekes, hogy a hozott anyag fel- és bedolgozása közben a legkreatívabb a rendezés, máskor pedig a túlzott akarás és önmegvalósítás, a saját alkotói képesség megmutatása köt béklyót Kosisnski kiteljesedésére. Ahogy a Tron 2-ben láthattuk, a rendezés itt is ingadozó színvonalú.
Szerencsére a felemás forgatókönyv és rendezés nem nagy mértékben csökkenti a film érdemeit, megemlítendő viszont két olyan eszköz, ami növeli azt. Egyik a fényképezés, ami a friss Oscar-díjas Claudio Miranda munkája. Csodálatos a látványvilág, mind a csúcstechnológia, mint a lepusztultság nagyon hihetőnek és igazinak hat a vásznon. A másik a filmzene, amihez a rendező az előző filmjéhez zenét szerző Daft Punk után egy másik francia formációt, az M83-at kérte fel. Érdekes a koncepció, miszerint nem csak a mozgalmas, de néhány helyen a lassabb jelenetek alatt is intenzív dallamokat hallhatunk, így a lendület a film során egy pillanatig sem lankad.
Kellően szórakoztató és élvezetes film a Feledés, de a hibái miatt sajnos nem talál be teljesen, pedig megvolt benne a lehetőség, hogy esetleg bebocsátást nyerjen a sci-fi nagyjai közé.
A szinkron nagyon jó lett. Az igényes magyar szöveg Speier Dávid munkája. Tom Cruise a régóta szokásos és ismét kitűnő magyar hangját kapta, Morgan Freeman viszont a mostanában szokásos kettő közül a kevésbé jót.
Tom Cruise - Rékasi Károly
Morgan Freeman - Reviczky Gábor
Olga Kurylenko - Pikali Gerda
Andrea Riseborough - Pálfi Kata
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.